GAMBAR EDISI TERBARU

GAMBAR EDISI TERBARU
Kekal bersama...selamanya.

Sunday, December 22, 2013

ZAILAH MENERIMA MENANTU LAGI..

Oleh Jokiden:

  
Mohd Sharif Ahmad's photo. 


Sekarang ini memang musim orang kenduri kendara. Sabtu dan Ahad selalunya banyak jemputan. Pagi ini bila kawan saya menegur saya kenapa cepat sangat makan dan agak tergesa-gesa, saya kata "ini baru rumah pertama ada lagi" Dia faham. "Sesiapa yang tiada jemputan hari ini, memanglah dia tak ramai sedara dan tak ramai kawan.." kata saya menyambung, sebenarnya berseloroh je.

Saya selalunya seperti DAJA dan yang lain-lain juga, sekiranya tidak ada apa-apa hal akan sampai ke rumah yang menjemput saya.

Hari ini kami warga SMBK ke rumah Zailah di Puncak Jalil dan di tepi bukit..dia menerima menantu keduanya. Kali pertama saya tidak dapat hadir, kerana berada di Pulau Pinang. Ketika itu DAJA hadir. Kali ini saya hadir dia pulak ke PP.. hahaha... 

Enab, hubby, Ruby dan hubby ea sudah sampai ketika kami sampai. Saya tiba lebih dulu dari SSAK dan LAR wp ketika saya meneliponnya dari plaza tol Sg Besi dia sudah merayau2 di Taman Puncak Jalil tu.. dio sosek sei tidak.. hehehe..

Bersama kami kemudiannya ialah Datin Normah. Zailah menyambut kami dengan gembiranya. Wp ramai tetamu lain, namun bersua muka dengan rakan sekolah, tentulah auranya lain. Dikhabarkan juga Roslan Ghani akhirnya muncul juga bersama dengan Bang Rashid.

Sebelum terlupa Bang Rashid juga menjemput warga SMBK ke rumahnya pada 28 Disember ini di Taman Bukti berhampiran rumah SSAK. Dia juga akan menerima menantu seorang lagi. Enab menjemput kita pada hari Rabu, kenduri bosa di rumahnya jam 8 malam. Dio posan kek sei kok dapek ajak Hamid Bawal.. itu kojo SSAK lah tu. hahaha..

Seronok, happy dan bahagia bila sesekali bertemu dengan rakan-rakan lama ini. Ada sahaja acara yang menemukan kita jika kita mahu. Koperasi kita salah satu darinya. Selain itu saya sebenarnya kerap berjumpa kawan2 apa laie hantarkan produk Double Stemcell lah tu...

Bukan saya nak promosi sangat, namun produk ini sekarang sedang menguasai pasaran negara kita. Bulan November sahaja sale syarikat melebihi RM20 juta.

Double Stemcell, Triple Stemcell dan Triple Shine seperti kata Datin Normah membantu kita dari segi dalaman dan luaran. Namun ada juga yang tidak sesuai atau kurang serasi dengan menggunakan produk ini. Ianya tetap bergantung kepada cell-cell badan kita yang sedia ada.

Ramai rakan-rakan yang mencubanya. Harganya termurah di pasaran dalam klasnya, namun kawan2 boleh mendapat harga yang lebih murah dengan mendaftar menjadi ahli. Malah kawan2 boleh memakannya secara percuma pada setiap bulan sekiranya berjaya memperkenalkan produk ini kepada orang lain. Apapun masih ada rakan2 SMBK yang belum mengetahui tentang produk ini. Rajin2lah bertanya kepada Datin Normah Ali.. Maklumat syarikat pula ada di sini: www.iphytoscience.com

Ramai juga yang bertanya saya, kawin agak awal juga, anak dah besar-besar tetapi bila nak menerima menantu. Secara jujurnya saya tidak tahu bila.. dan sejujurnya juga fikiran saya tidak pernah berasa berat disebabkan hal itu.. Entahlah.. Tapi saya bukan keseorangan, DAJA, Hamid, Kakcik, Zali dan ramai lagi juga masih belum ada menantu... kita tunggu jelah.. Tiba masanya sok adalah tu..

Akhirnya hari ini saya melabuhkan diri di tempat kegemaran saya di Garden dan Mid Valley. Hiruk pikuk suasana menyambut Krismas terasa sekali. Puluhan ribu manusia memenuhi pusat membeli belah terkenal itu hari ini.

Pusat ini dihias dengan cantik sekali. 90% barangan yang dijual di sini adalah jenama dari luar negara. Selera Enab dan Siti Aminahlah tu. Beg berjenama, kasut berjenama, baju berjenama dan jam berjenama. Saya dan isteri bukanlah nak membeli, cuma sukakan suasananya sahaja. Duit bolun botingkek mano mampu nak membeli belah di situ.

Saya suruh anak saya tengok harga jam yang saya minati, dia gelakkan saya. "kenapa gelak?'' saya tanya balik. Rupanya harga jam itu ialah RM272,000 dan RM320,000. Mang aiii..

Saya tinjau pula harga sehelai seluar jeans yang anak buah saya pula menjadi jurujualnya, RM3,000.00 mang aii.. Saya tinjau pulak harga beg kopit LV, kocik yo beg tu, mang aiii RM2,700.00. Habih camno??? pandang yolah. Yang polik, ajaib dan hairanya barang seperti itu semua masih ada pembelinya di situ. Contohnya semalam anak saya berjaya menjual beg luggage di kedai dia bekerja, dibeli oleh seorang gadis Melayu, harganya RM17,000..  mang aiii.. Nanti sambung lagi.
  

  
Mohd Sharif Ahmad's photo.

 
 Ini gambar terbaru Iyeh, sei amik daghi fb ea..



 
Salam sayang dan salam rindu semuanya.


1 comment:

  1. AsSalam,

    Tak pueh klu tak komen bilo namo disobut2..
    Iyo.. pertamo sei dah smpikan jemputan Enab kek Hamid..sbb Enab kato xdpt hubungi Hamid....Alhamdullilah hamid kato kek sei dio cubo dtg ghumah Enab,,,sekiranyan masih sempat sbb dio hari tu outstation.....

    Kedua....osahlah MSA ni dilantik ee sei setiausaho smpi tua lah agak ee sbb sei ni masih laie mudooo.......takpe tak kigho doo...In Sha Allah ...hehehe

    Apo2 sei gembiro jumpo kwn2 walaupun tak lamo.....

    Jumpo laie sume....



    SSAK

    ReplyDelete