GAMBAR EDISI TERBARU

GAMBAR EDISI TERBARU
Kekal bersama...selamanya.

Monday, January 6, 2014

BONIH YANG BAIK, JATUH KE LAUT MENJADI PULAU

Oleh Jokiden:

Ybhg Dato Baharuddin Abdullah Dan Keluarga.

  
Hp 0198880361


Semalam kawan kita ni menghubungi saya.. Kami berbual panjang, kisah lama dan baru. Kemudian kami sambung di sms dan whatsapp.

Beliau dan keluarga masih menetap di Sarawak. Mungkin tidak lama lagi akan menetap di New Zeland pulak.. "Go Global" katanya..

Semasa di SMBK, beberapa orang antara kami akan melepak di rumah dia antara pukul 1 tengah hari hingga 2.30 petang sementara menunggu waktu untuk bersukan atau menghadiri pelajaran tambahan sebelah petang. Banyak juga terukir kisah-kisah suka duka bersama dia ini.

Sesiapa yang ingin mengunjungi Bumi Kenyalang.. jangan ragu-ragu untuk menghubungi beliau, sekurang-kurangnya kita tidak akan tersesat jalan semasa berada di sana nanti..

Saya tidaklah terpisah sangat dengan dia kerana setiap kali keluarga atau adik beradiknya yang berada  di sini mengadakan kenduri kendara, saya mesti dijemput.

Terkini beliau telah menjadi orang besar Sarawak.. hahaha.. Orang kepercayaan Pehin ni.. Apapun syukur Alhamdulillah beliau telah mengecapi kejayaan dalam hidup ini.

Beliau juga menyarankan agar Reunion SMBK jika tidak tahun ini atau tahun depan buat di Sarawak. "Semuanya beres, cari duit tambang yo.." Katanya penuh bersemangat.. Nantilah..

Salam sayang dan salam rindu semuanya.

Petang tadi saya sepatutnya ke Bangi ke Restoren Enab, namun oleh kerana dapat panggilan dari Palong, maka saya menukar arah. Enab sebenarnya meminta saya menghantarkan double stemcell kepadanya. Bukan Enab sahaja yang membuat pesanan hari ini tetapi juga Dekyu dan CTN.

Sepanjang perjalanan ke Palong pergi dan balik, line internet terputus, line telefonpun kadang-kadang ada kadang-kadang tiada. Lalu saya terputus hubungan dengan rakan-rakan yang sedang rancak berwhatsapp melalui group SMBK.

Tiba di rumah baru saya dapat membuka kembali hp, whatsapp, fb dan mesj. Mak aii... beratus mesj di whatsapp antara rakan-rakan. Ponek yo sei membaco ea..

Itulah kelebihan warga SMBK, saling menyayangi antara satu sama lain, mudah kembali mesra dan ramai yang bersedia untuk hadir ke majlis meraikan Dato' kita di Restoren Enab pada hari Khamis ini. Yang pasti hadir nampaknya ialah LAR (pastilah ado SSAK tu) Rubiah Yussof, DAJA, Azimah, Jokiden, Suli, Mona Kiah dan Datin Normah. Saya akan cuba menghubungi esok Hameed Bawal, Siti Aminah dan Datuk Lombago.. MCC tentu payah sikit tu sebab tanggung-jawab di Sekolah amat banyak yang memerlukan kehadiran beliau.

Saya dapati coloteh dalam whatsapp amat menarik, sinis, lucu dan menghiburkan. Pada Enab, Double Stemcell (DSC) you akan diuruskan pada hari Khamis ini. Untuk Enab dan CTN akan diuruskan pada malam ini. Bukan nak kempen, tetapi setakat ini dikalangan warga SMBK ini DSC nampaknya serasi, dan ramai yang mengulang guna. Cuma tidak ada yang benar2 berminat untuk membuat duit dengan produk ini, mungkin tak berapa konfiden, mungkin segan nak jual, segan nak promosi dll sebab musabab yang masing-masing sahaja mengetahuinya. Takpa biar saya seorang sahaja yang menguruskan untuk rakan-rakan sekelian. Guno yolah, untung-untung sumo ea awet mudo kembali dan yang dah kurang rambut akan lebat semula... hehehe..

Salam sayang dan salam rindu semuanya. 

 





4 comments:

  1. AsSalam, sei sokong buek reunion kek Shaghawak tuh....sei naik kotobang...Jokiden naik apolak agak ee......moh kito poie

    ReplyDelete
  2. Sei tak poie doh... sei nguruskan yo..

    Jokiden.

    ReplyDelete
  3. klu pengerusi tak poie takyahlah ahli2 poie do..apo gola eee

    ReplyDelete
  4. Serius ni sapo nak poie dlm maso terdekat ni sei uruskan.. namo dan ic ponting sobab nk booking flight mughah..

    Jokiden

    ReplyDelete